آموزش مدیریت والدین

خانهآموزش مدیریت والدین

آموزش مدیریت والدین(PMT)چگونه سبب درمان اختلال کودک می شود؟

آموزش مدیریت والدین(PMT)برای کودکان دارای اختلال یا رفتار مخرب، مفید و موثر می باشد. در واقع بسیاری از کودکان دچار اختلال، پیشرفت خود را به شکل ناپیوسته ادامه می دهند و گاهی نیز نشانه ای از بهبودی در آن ها یافت نمی شود. در چنین شرایطی از آموزش مدیریت والدین(PMT)برای درمان اختلال کمک گرفته می شود.

آموزش مدیریت والدین(PMT)برای درمان بیش فعالی کودکان مفید بوده و نتایج قابل توجهی را برای آن ایجاد می نماید. ضمن اینکه با این آموزش می توان اختلالات رفتاری ناشی از اوتیسم را در کودک کنترل نمود.

به طور کلی PMT برای بهبود کودکان دچار اختلال حائز اهمیت می باشد. در این نوع شیوه درمانی از والدین برای درمان کمک گرفته می شود. نتایج درمانی به دست آمده از این شیوه بسیار حائز اهمیت و مفید می باشد. پژوهشگران و درمانگران در این نوع روش در رفتار والدین تغییر ایجاد می کنند. آن گاه تاثیر این تغییر را بر روی وضعیت کودک مشاهده می کنند.

فواید آموزش مدیریت والدین(PMT)چیست؟

معالجه و درمان کودک با آموزش مدیریت والدین(PMT)ممکن است چندین ماه زمان ببرد. در این شیوه درمانی بسیاری از موارد و نکات لازم در برخورد با کودکان دچار اختلال آموزش داده می شود. به عنوان مثال رفتارهای مثبت کودک باید توسط والدین تقویت گردد. این تقویت با پاداش و تعریف از کودک انجام می گیرد. ضمن اینکه به والدین آموزش داده می شود در مواقعی که کودک مرتکب خطا و اشتباه شد از تعیین محدودیت نرمال برای او استفاده کنند.

 

آموزش مدیریت والدین(PMT)در حذف رفتارهای ناپسند و غلط کودک اهمیت زیادی دارد. همان طور که می دانید بسیاری از کودکان دچار اختلال، عکس العمل های نابهنجاری از خود نشان می دهند. در این شیوه درمانی، والدین برای نحوه ارتباط با این کودکان و همچنین شیوه برخورد با مواقعی که کودک به شدت فریاد می زند و گریه می کند، آموزش خواهند دید.

آدرس

میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی (بهروز سابق)، کوچه چهارم، پلاک ۵، طبقه چهارم، واحد 11

تلفن تماس: 09022255013-22255013-22255014
ایمیل: info@apamaclinic.com

 

 

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت کلینیک آپاما محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.