درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

خانهدرمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد چگونه انجام می گیرد؟

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد با نام اختصاری ACT معرفی می گردد. این تکنیک و فن به افراد کمک می کند که عواطف و افکار خود را بپذیرند و آن ها را در آغوش بگیرند. این نوع راهکار به جای مقابله کردن با افکار و احساسات توصیه می شود.  درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نیز بر مبنای ذهن آگاهی انجام می گیرد و ارائه دهنده درمان بالینی مفیدی خواهد بود. همان طور که می دانید فرار از هر نوع مشکلی شما را از درمان آن دور می کند. بنابراین بهترین راهکار در مواجه شدن با مشکلات، حل آن ها می باشد.

 

دایره کارکردی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

اختلال های افسردگی، اعتیاد، اضطراب و … با درمان درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد انجام می گیرد. حال آن که روش ACT انعطاف پذیری را در روان شناختی ایجاد می نماید. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نوعی رفتار درمانی است که جهت ترکیب تقویت و بهبود تکنیک های ذهن آگاهی و تمرین پذیرش به کار می رود.

تعهد در زمینه قبول عواطف و افکار نقش حائز اهمیتی ایفا می نماید. در واقع در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد شما به جای دوری کردن از فشارهای روانی، با مشکل خود رو به رو می شوید.

 

به عنوان مثال در این درمان به شما آموزش داده می شود که اعتیاد خود را باور کنید. هر چند که این احساس بسیار منفی است. چون تا زمانی که مشکل خود را نپذیرید، نمی توانید آن را حل کنید.

ACT برای درمان افرادی که به مشکلات عاطفی دچار شده اند، بسیار موثر می باشد. به گونه ای که آنها در این شیوه با خود مشکل رو به رو می شوند. در این صورت با مهارت های کنترل ذهن که فرا می گیرند، می توانند مشکل خود را حل نمایند. در واقع در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد فرد با انعطاف پذیری روان شناختی آشنا می شود.

آدرس

میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی (بهروز سابق)، کوچه چهارم، پلاک ۵، طبقه چهارم، واحد 11

تلفن تماس: 09022255013-22255013-22255014
ایمیل: info@apamaclinic.com

 

 

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت کلینیک آپاما محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.