اختلال بدشکلی بدن

خانهاختلال بدشکلی بدن

همه ما ممکن است دارای نقصی در اندام، ظاهر و صورت خود باشیم. لزوماً همیشه این نقص ها بزرگ و قابل مشاهده نیستند. در واقع طرز نگاه ما به آن ها اهمیت دارد. اختلال بدشکلی بدن مربوط  به نقص در سلامت روان فرد می باشد. فردی که به اختلال بدشکلی بدن مبتلاست، حس خوبی نسبت به ظاهر خود ندارد. یک نقص کوچک در چهره می تواند خواب و خوراک را از چنین فردی بگیرد. در این حالت فرد نمی تواند این نقص بی اهمیت را از ذهن خود بیرون بیندازد.

فردی که به اختلال بدشکلی بدن دچار است از این احساس نقص بسیار سر خورده و شرمنده می شود و دائم خود را از دیگران پنهان می کند و خجالت می کشد.

 

این گونه افراد بر روی ظاهر خود بسیار تمرکز می کنند. کوچک ترین اتفاق در چهره یا اندام می تواند به بزرگ ترین نگرانی آن ها در زندگی تبدیل شود. آن ها همیشه در آینه صورت و وضعیت ظاهری خود را چک می کنند.

اختلال بدشکلی بدن باعث می شود فرد از شکل ظاهری خود همواره ناراضی باشد. در این صورت به جراحی ها، شیوه های آرایشی جدید و… روی می آورد. زمانی که این جراحی یا متد آرایشی را بر روی صورت خود پیاده می کند، تا مدت کمی از چهره خود راضی می باشند اما بعد از مدتی دوباره درگیر اختلال BDD خواهند شد. لذا مجدداً در پی به کارگیری راه های جدید برای ترمیم و بازسازی صورت یا اندام خواهند بود.

نشانه های اختلال BDD

فرد مبتلا به اختلال بدشکلی بدن همواره نگران وضعیت ظاهری خود می باشد و کمترین رضایت را از شکل ظاهری خود دارد. این نارضایتی می تواند در مورد هر کدام از اجزای بدن به خصوص پوست، بینی، فرم صورت و … باشد. در مورد وضعیت ظاهری افکار منفی دارند و شما نیز نمی توانید آن ها را در مورد بی نقص بودن مجاب نمایید. این نشانه ها در نوجوانان بیشتر دیده می شود.

آدرس

میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی (بهروز سابق)، کوچه چهارم، پلاک ۵، طبقه چهارم، واحد 11

تلفن تماس: 09022255013-22255013-22255014
ایمیل: info@apamaclinic.com

 

 

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت کلینیک آپاما محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.