اختلال ملال جنسی

خانهاختلال ملال جنسی

اختلال ملال جنسی در بزرگسالان چگونه می باشد؟

اختلال ملال جنسی اکتسابی نیست و به عملکردهای مغزی فرد مربوط می شود. این نوع اختلال از همان دوران جنینی در فرد شکل می گیرد و به دلیل نقص در رشد جنین می باشد.

اختلال ملال جنسی از همان دوران کودکی نمود دارد و فردی که به این اختلال دچار است، به نوعی از سردرگمی در هویت جنسی مبتلا شده است. در چنین حالتی بین هویت جنسی فرد و جنسیت بیولوژیک او هماهنگی برقرار نیست.

هویت جنسی از بدو تولد بر مبنای شکل ظاهری دستگاه تناسلی شکل می گیرد. در این شرایط ممکن است فرد آناتومی مردانه داشته باشد اما خود را زن معرفی نماید.

 

این عدم هماهنگی همان اختلال ملال جنسی در فرد است که سبب بروز حالتی از پریشانی و ناراحتی خواهد شد. این اختلال یک بیماری پزشکی می باشد که منجر به مشکلات روانی نیز می گردد. افراد مبتلا به اختلال ملال جنسی تمایل دارند که در هویت جنسی زندگی کنند که مغز آن ها بر مبنای آن شکل گرفته است.

در چنین شرایطی فرد دچار تناقض شدیدی در وضعیت آناتومی بدن و هویت جنسی خود شده است. بروز این حالات مشکلات زیادی را برای فرد به دنبال دارد. این بیماری پزشکی در نوع شدید می تواند به افسردگی یا استرس زیاد و حتی خودکشی منجر گردد.

 

نشانه های اختلال ملال جنسی

نشانه های اختلال هویت جنسی از همان سال های ابتدایی زندگی فرد خود را نشان می دهد. به عنوان مثال پوشیدن لباس های جنس مخالف، امتناع از انجام بازی های دخترانه یا پسرانه و …

البته چنین ویژگی هایی ممکن است در هر کودکی دیده شود اما این نشانه ها با بزرگ شدن کودکان از بین می روند و کودک در قالب جنسیتی خود رشد می یابد. این در حالی است که این نشانه ها در افرادی که به اختلال ملال جنسی مبتلا می باشند، همچنان باقی می ماند و حتی قوت نیز می گیرد.

آدرس

میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی (بهروز سابق)، کوچه چهارم، پلاک ۵، طبقه چهارم، واحد 11

تلفن تماس: 09022255013-22255013-22255014
ایمیل: info@apamaclinic.com

 

 

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت کلینیک آپاما محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.