روان پویشی کوتاه مدت

خانهروان پویشی کوتاه مدت

 

روان پویشی کوتاه مدت چه نوع درمانی را شامل می شود؟

روان پویشی کوتاه مدت یک نوع روان درمانی در مدت زمان کم می باشد. این روش روان درمانی توسط دکتر دوانلو تنظیم شده است.

ضربه های عاطفی، اتفاقات ناگوار، تجربه های تلخ و … می توانند باعث مسدود شدن احساسات شوند. این در حالی است که با گذشت زمان برخی از وقایع می توانند برانگیزاننده احساسات باشند و این احساس به شکل استرس و … خود را نشان دهد.

بیشتر افرادی که به مصرف مواد مخدر روی می آورند یا در تعاملات اجتماعی یا خانوادگی خود مشکل دارند و یا دچار اضطراب یا افسردگی هستند، با احساسات سرکوب شده یا مسدود سروکار دارند.

این موضوعات تاثیرات منفی را به شکل ناخوادآگاه بر روی سلامتی گوارش، سیستم تنفسی، درد عضلات، سلامت قلب و … می گذارد. گاهی نیز سبب عدم اعتماد به نفس و افسردگی می شود.

نحوه درمان با روان پویشی کوتاه مدت

در روش روان پویشی کوتاه مدت فرد با فرآیندهای ذهنی ناخودآگاه خود آشنا می شود. در این شیوه درمانی به فرد کمک می شود که بر فرآیندها و عواملی که انسداد احساسات را به دنبال دارند، غلبه نماید.

 

تمرکز بر روی احساسات مهم ترین ویژگی در شیوه روان پویشی کوتاه مدت می باشد. با این اتفاق نشانه های دفاعی، استرس، وحشت، افسردگی و … در فرد کاهش می یابد.

روش درمانی ISTDP تلفیق چند نظریه تئوری می باشد. در واقع افرادی که در پی درگیری های احساسی حالاتی از دفاع، استرس و … را تجربه می کنند، نمی توانند احساسات خود را به شکل موثر و مفید به کار بگیرند.

 

فردی که با شیوه روان پویشی کوتاه مدت درمان می شود، از فرآیندهای ناخودآگاه ذهن آگاهی می یابد و راه های غلبه بر آن را نیز می آموزد. توجه داشته باشید زمانی که شما با فرآیندهای ذهنی ناخودآگاه خود آشنا شوید، بهتر می توانید احساسات خود را مدیریت کنید و دچار اشکال منفی بروز احساسات نخواهید شد.

 

آدرس

میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی (بهروز سابق)، کوچه چهارم، پلاک ۵، طبقه چهارم، واحد 11

تلفن تماس: 09022255013-22255013-22255014
ایمیل: info@apamaclinic.com

 

 

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت کلینیک آپاما محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.