نابهنجاری های جنسی

خانهنابهنجاری های جنسی

نابهنجاری های جنسی چیست و به چه دلیلی به وجود می آید؟

به طور کلی نابهنجاری های جنسی به مجموعه رفتارهایی مربوط می گردد که در آن فرد روابط جنسی غیر نرمال را برقرار می کند. به عنوان مثال از زور، اجبار، تهدید و ارعاب برای برآورده کردن خواسته اش علیه طرف مقابل استفاده می کند. این نابهنجاری اشکال گوناگونی دارد.

تجاوز جنسی یکی از نمودهای نابهنجاری های جنسی است که در آن فرد برای برطرف کردن نیازش به حریم شخصی دیگری تعدی می نماید. آزار جنسی از دیگر اشکال موجود در روابط جنسی نابهنجار می باشد. در چنین شرایطی فرد تمایل دارد رابطه جنسی خود را به شکل وحشیانه و بدون توجه به حقوق جنسی شریک انجام دهد. این گونه افراد رفتار جنسی پرخطر دارند و می توانند صدمه زیادی به شریک جنسی خود وارد کنند.

زورگویی در روابط جنسی نیز بخشی از نابهنجاری های جنسی قلمداد می شود. در این شیوه نیز فرد از زورگویی برای اجرای خواسته اش در روابط جنسی کمک می گیرد.

ارعاب در روابط جنسی نیز بخشی از نابهنجاری های جنسی می باشد. فرد در این روش نیز از شیوه ترساندن برای رسیدن به خواسته اش کمک می گیرد. تمام این روابط در دسته روابط جنسی نامتعارف و تعریف نشده قرار دارند.

 

چنین افراد نابهنجاری عملاً نمی توانند رابطه درست و سالمی در امور جنسی برقرار نمایند. شرط اول برای برقراری رابطه جنسی با کیفیت رضایت می باشد. بنابراین هر نوع رابطه جنسی که بدون رضایت طرف مقابل انجام می گیرد، در دسته نابهنجاری های جنسی دسته بندی می گردد.

دلیل بروز نابهنجاری های جنسی چیست؟

چنین افرادی به دلایل روانی به  فردی با روابط جنسی نابهنجار تبدیل می شوند. ممکن است این افراد در کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشند و یا در خانواده پر تنشی بزرگ شده باشند. همچنین ممکن است در کودکی صحنه های نه چندان خوشایندی را مشاهده کرده باشند. تمام این عوامل و عناصر بر نگرش فرد به روابط جنسی و به وجود آمدن  نابهنجاری های جنسی موثر می باشد. روابط جنسی با محارم نمونه ای از روابط جنسی نابهنجار تلقی می گردد.

 

آدرس

میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی (بهروز سابق)، کوچه چهارم، پلاک ۵، طبقه چهارم، واحد 11

تلفن تماس: 09022255013-22255013-22255014
ایمیل: info@apamaclinic.com

 

 

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت کلینیک آپاما محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.